av renninha » 2014-06-14, 10.00.05
Imponerande. Tänkte nog att de skulle klara milen men att åren skulle ta dem.
Har läst på lite nu men jag tror inte att batteribil är rätt för grabben.
Även om han inte håller koll på bilar och bilmarknad så gillar han att köra bil. Han har tävlat i motocross sedan han var liten och vill nog gärna köra och inte åka. Helst skulle han vilja ha en Mustang av första generationen. Men det får han inte...
Problemet är att jag inte heller har koll på vad som är aktuellt. Jag kör själv en 14 år gammal bil och vet inte mycket om de modeller som är aktuella nu. Bara det lilla jag läser i dagstidningens motorbilaga och vad som står i "Alla bilar 201x".
Så jag vill att bilen ska bygga på en ny, säker, platta som fått många stjärnor i senaste EurpNCAPen och inte ha en känd problembild (kamkedjestrul, elektronik osv - rost är lite tidigt att veta på nyare modeller). Franska, italienska, spanska, amerikanska, östeuropeiska och engelska bilar går bort. Och ingen Opel eller Ford.
Japanerna har jag inte alls någon koll på (såg Subaru som ett alternativ, men den gillade han inte).
Golf 7 finns nog inte som begagnad än. Audi A3 bygger väl på gamla Golf?
Så då blev MB A, BMW 1 och Volvo V40 kvar. Det kan finnas någon Toyota eller kanske Mazda 3 som kan vara intressanta.
Men du tror inte på MB A-klass som problemfri? Annars gillade både han och jag den nya designen, fast han har inte provkört den än.