Time skrev:Har fått ett knakande ljud i framvagnen, både när man svänger och gungar bilen. Har åkt många mil i 124 utan att höra något liknande oljud ! Den lokale meken hissade upp den men vi kunde inte höra om det var kulbulten eller stötdämparen. Det har kommit och gått men nu är det värre än någonsin, finns det något standardfel ?
Jag vet redan att det går att åka till Ford/Mercedesverkstaden men vill gärna ha en åsikt...
Time skrev:Det lät ju inte så kul, trodde inte det kunde knaka så infernalisk när man gungade bilen men det kanske det kan. Det såg inte ut som bulten kunde bytas på min, det är en 300DT. Byter man hela armen ? Leden ser ut att vara pressad på. Jag har haft i lite olja men det blev ingen skillnad. Den Lokale meken gissade också på kulleden men var inte säker. Jag ska försöka hitta en ny arm då kanske, ska kolla med min personlige bankman innan jag ringer Ford/Mercedesverkstan
Time skrev:Byter både kulbult/arm och dämpare så blir det nog tyst. Idag knakade det så folk vände sig om, får nog låna fruns B200 tills det är fixat. Hittade länkarm och kulbult hos mekanika.se, verkar rimligt.
Time skrev:Tack för tipsen, ska inte snåla, tar den dyraste bulten, det är ju inte fråga om stora pengar jämfört med om man står på E4 i snöstorm med brusten kulbult...
Time skrev:Nu är bilen tyst ! båda sidorna fick ny kulbultar. Det var inget som helst glapp i de gamla, de bara knakade otroligt..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster