Nja, i princip behöver du bara kallstartventilen då det är riktigt kallt. Varmkörning hanteras av varmkörningsregulatorn (styrtrycksventilen) och tillsatsluftsliden.
Tillsatsluftsliden. ("automatchoke")
Tillsatsluftslidens uppgift är att tillsammans med styrtryckventilen, i samband med kallstart, kompensera friktionsförluster och kondensationsförluster i insugningsrör och förbränningsrum, så att önskat tomgångsvarvtal erhålls. Sliden är inkopplad i en by-passkanal förbi luftspjället. Den luft som passerar tillsatsluftsliden har också passerat luftmängdmätaren, varvid en mot luftmängden svarande bränslemängd erhålls. Den styrs av en bimetallfjäder som öppnar sliden helt när motorn är kall. När motorn startas, kopplas en elektrisk värmeslinga in och värmer upp bimetallfjädern, vilket medför att sliden successivt stängs. Vid start av varm motor påverkas bimetallfjädern av motorns temperatur, så att sliden ej öppnas.
Styrstryckventil. ("mera soppa vid varmkörning")
När motorn är varm håller styrtrycksventilen ett konstant styrtryck vid styrkolvens översida. När motorn är kall och kräver en fetare bränsleluftblandning sänks styrtrycket, vilket medför att styrkolven i bränslemängdmätaren kan lyftas högre och på så vis släppa fram mer bränsle till insprutningsventilerna. Styrtryckventilen består av en membranventil som påverkas av en tryckfjäder. Denna fjäder påverkas i sin tur av en elslinga som styrs av bränslepumprelät.
http://www.stahlmotor.se/Teknik/Bransle/Bosch_K-jetronic.pdf