Jag blev 129-ägare efter att ha haft en 107:a ett antal år. Det blev en SL500 -98 med 5500mil på mätaren som var helt nyimporterad från Japan. Går som en dröm och är vacker att se på!
Problemet var radion. Eftersom Japan, som enda land i världen tydligen, har sitt FM-band mellan 70 och 90 MHz så blev det lite tradigt att bara kunna lyssna på P1, även om de har mycket intressanta program.
CD-växlaren var också trasig och orginalradion hade kassett så jag skaffade en "ny" radio från Tyskland, www.car-radio.de
Det blev en Audio 30 som tydligen sitter i Sprinten har jag förstått efter lite googlande. Den skulle bara vara att plugga in trots att jag har Bose förstärkare och automatisk antenn i SL:en.
Det gick bra också med undantag av att antennen vägrar att åka upp när jag slår på radion. Mejl till firman resulterar i en bild där rätt pinne är utritad som ska kopplas till antennen. De frågar samtidigt om bilen möjligen kommer från Japan eftersom de radioapparaterna har antennen på en annan pinne! Okänt vilken för firman i Tyskland!
Nu undrar jag om någon här vet vilken pinne Jappsen använder för att skicka upp antennen så jag kan flytta den till rätt ställe på min nya radio.
Blev långt det där, hoppas någon orkar läsa!