av Jörgen » 2010-08-08, 10.47.28
Hej Lars
Jag har aldrig använd detta rengöringsmedel, men det är säkert bra.
Viktigt är att du inte använder bensin, förtunning, tjärborttagningsmedel eller andra organiska lösningsmedel på suffletten eller dess rutor.
Impregneringssprayen innehåller silicon, - det därför du inte skall spraya på lack och rutor.
Skulle det ske, finns det ”Siliconentferner” (siliconborttagningsmedel) MB-Nr. A 000 986 90 71.
PS: Jag går helst inte i polemik med en annan MB-man, men jag kan då inte förstå hur han har misslyckats.
Han måste t.ex. ha "dränkt" suffletten partiellt eller liknande. Jag har i alla år aldrig misslyckats med impregneringen.
Nu, när vi är igång finns det även rengöringsmedel för Polyglasrutorna med MB-Nr. A 001 986 38 71.
Det finns även ”Nahtdichtmittel” (Trådtätningsmedel) med MB-Nr. A 00 989 40 20. Detta är ett tätningsmedel som kan användas om suffletten har börjat läcka vid t.ex. sufflettens sytrådsskarvar eller om kattens klor har stuckit igenom. Detta medel finns i tubform och skall användas från insidan. Hur dom ”nya” suffletter med innertak skall tätas, vet jag inte. Vill du veta mer, kan du skicka ett PM, då skall du få mitt tel.-nr.
Jörgen Eriksen (1227)
Teknikreferent i
Mercedes-Benz R/C 107 SL-Club
Deutschland e.V.