Hej.
Jsg heter Magnus Feiding och är helt ny här inne, och jag visste inte i vilken tråd jag skulle skriva, så jag använder den här mer allmänna.
Saken är den att jag håller på att hjälpa en kompis att ta reda på så mycket som möjligt om en Mercedes 500SL AMG V8 -1982, manuell, som gått ca 5000 mil.
Saken är den att det ryktas om att det bara finns 2-3 modeller av just den här bilen i hela världen!
Jag har varit i kontakt med Mercedes i Sverige, mailat ett ställe i Tyskland, pratat med verkstäder som jobbar med AMG-bilar med mera med mera.
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare. Den senaste verkstaden sa att jag borde ta kontakt med AMG i Tyskland, samt fabriken i Singelfinden där den är byggd.
Jag har en massa olika nummer:
Motor
Växellåda
Vinnummer förstås
Ordernummer från 3/3-82
Modellnummer
Produktionsnummer
Så frågan är vad gör jag/vi nu?
Jag tänkte jag skriver ett inlägg i det här som det verkar, förträffliga forumet! Kanske kan någon komma med nåt förslag på vad man kan göra härnäst? Var man kan få mer info? Hur man går vidare? Eller om det bara är att lägg ner nu? Fast samtidigt, om det nu bara finns 2-3 stycken i hela världen av just den här modellen, är det ju värt att försöka ta reda på så mycket som möjligt innan försäljningen. För den skall säljas är det meningen.
Så all hjälp skulle tacksamt tas emot! Vad som helst som kan föra oss vidare. =)
Tack på förhand
Med vänlig hälsning,
Magnus Feiding
Länken nedan visar en exakt likadan bil som jag/vi har:
https://www.youtube.com/watch?v=c55B9D53QMk