Kölis skrev:Detta fantastiska forum.. fungerar varken hellre eller bra, klubben borde kunna få något som fungerar med den genomströmningen av inlägg och frågor som läggs. Men att svara på något är inte lätt då man måste logga in på nytt varje gång eller skriva ett svar tre gånger innan det kommer med i dialogen..
Kölis skrev:Vad killen behöver är en reflektor eller komplett lyse som har en kombinerad reflektor i två steg med varsin H1 lampa för hel och halvljus. Det finns tre olika lysen för bilmodellen, den flörsta med vanlig glödlampa av modell 40W/45, den andra med två gånger 55W H1 lampa samt den tredje med H4 lampa. Ingen av dom är utbytbara med varandra då kablage inte stämmer ihop. Tipsen med bilder hitills är på 40W/45 och passar absolut inte.
Marie skrev:Kölis skrev:Detta fantastiska forum.. fungerar varken hellre eller bra, klubben borde kunna få något som fungerar med den genomströmningen av inlägg och frågor som läggs. Men att svara på något är inte lätt då man måste logga in på nytt varje gång eller skriva ett svar tre gånger innan det kommer med i dialogen..
Det är ju väldigt konstigt. Jag som både läser och skriver en förbaskad massa här, känner inte alls igen de problem du beskriver. Min dator förblir inloggad månader i sträck, och jag tror inte att jag tappat ett nyskrivet inlägg oftare än två gånger per halvår. Det är inte i någotdera fallet sämre än på något annat av de 6 övriga forum där jag härjar.
Detta får mig att misstänka att roten till dina problem finns i din dator, inte i forumet.

Marie skrev:Ett sätt är ju att googla och dechiffrera siffermärkningarna intill E-märket. De är olika för den gamla konventionella glödlampan och halogenlampor.
Som det ser ut på din bild är det dubbelreflektorn för två H1-lampor bakom glaset i båda fallen. Fel kombination av reflektor/glödlampa och glas ger tyvärr en felaktig ljusbild och kan orsaka bländning och ändå samtidigt dåligt ljus på vägen, så det är viktigt att kombinera rätt glas med rätt reflektor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst