HEJ, HÄR ÄR JAG IGEN!!!!

W 126 S-Klass 1981-1990

HEJ, HÄR ÄR JAG IGEN!!!!

UNREAD_POSTav Jerka126 » 2010-07-05, 11.37.02

Säg den lycka som varar??? Idag skulle det visa sej att jag har ett billarm trots att jag i maj månad var iväg och demonterade ur mitt billarm. Ni kan tro att jag blev väldigt förvånad idag när larmsignalen började ljuda högt och tydligt. Det gick till på följande vis: jag skulle byta en jordfläta mellan abs enheten och chassit. Jag låste dörrarna men lämnade motorhuven i öppet säkrat läge. Jag kommer ut, drar i sprinten och fäller upp huven och larmet går. Det visar sej att det finns original larm och säkerhetssystem i dessa bilarna. Det kan ju lika gärna vara denna krets som strular. Det finns en liten instruktionsbok som förklarar hur denna larmkrets fungerar. Den bevakar huv, baklucka, samtliga dörrar, tändningslås, radion och färdbromsen. Och det är ju bromsen och stereon som jag har haft bekymmer med. När jag kör med radion på och bromsar så utlöses larmet vid färd. Har nu snart kört i två månader utan att det har hänt något men jag har inte vågat prova ha stereon igång heller. Men som sagt jag har ju tagit bort det eftermonterade larmet och det kan ju ha fungerat på samma sätt. I värsta fall så får jag koppla ur signalhornen. Det sitter två horn och det ena skall tydligen vara ett extra horn som är kopplat till detta säkerhetssystem. Jag som trodde att min larmmardröm var över, och det är den kanske också men nu känner jag mig inte lika säker på det längre!!!
Jerka126

Återvänd till W 126 S-Klass