Har 280SE nån tomgångsskruv?? Och HUR sänka CO??

W 116 S-Klass 1972-1980

Har 280SE nån tomgångsskruv?? Och HUR sänka CO??

UNREAD_POSTav Beppe6 » 2018-06-07, 00.52.17

Besiktade min w116 280SE -78 hörde tomgången var lite för hög så hade i hela 24 liter Etanol i full tank för sänka CO.... Ändå trots nyservad nytt luftfilter,bränslefilter,tomgångsregulator,tändstift, olja så var CO på hela 6,8!!! Min mek nu skruvat på nån insex skruv jag förstått sitter djupt och tycks oerhört känslig vrider han ner den så vill inte bilen starta!!! Men däremot mätte han temp på kylarvattnet och det låg bara på nåt på 60 grader med varmkörd motor, nu har jag beställt en ny termostat 87graders för meken tror den låga motortempen kanske påverkar kallstartsventil ligga på och ge bilen chok dvs för mycket bränsle. Syntes även på gamla stiften bilen fått för mycket soppa. I andra trådar har nån tomgångsskruv under luftfilter nära gasspjäll nämns??? Hur ställer man tomgången på min bil??? Eller är det enbart denna co skruv insex + tomgångsregulatorn som bestämmer tomgångens varv??? Behöver få ner CO illa kvickt inför ombesiktning vad göra??? Efter min mek rört den fjädrande CO skruven bluddrar bilen lite på tomgången men har ju även Etanol i tanken kanske kan påverka negativt?? Även beställt STP injektor cleaning kan väl ej skada sopa i tanken??? Jag bor nära Timrå mitt i landet. Mvh:Bengt
Beppe6

Re: Har 280SE nån tomgångsskruv?? Och HUR sänka CO??

UNREAD_POSTav Beppe6 » 2018-06-08, 14.50.20

EN SAK TILL: HAR KALLSTARTSVENTILEN EV NÅN GIVARE/SENSOR SOM KAN SPÖKA??? OCH ISÅFALL ARTIKELNR OCH NAMN PÅ DEN DELEN????
Beppe6

Återvänd till W 116 S-Klass