Går ej att stänga av bilen.

W 123 1976-85

Går ej att stänga av bilen.

UNREAD_POSTav MrW » 2016-01-12, 22.49.03

Tjäna!!
Jag har en mb från -86 som det är problem med att stänga av, går att starta utan problem och köra men man vrider av nyckeln så går motorn fortfarande.
Någon som känner igen detta problem?

// Markus
MrW
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2016-01-12, 22.39.08

Re: Går ej att stänga av bilen.

UNREAD_POSTav bullmerca » 2016-01-12, 22.49.41

MrW skrev:Tjäna!!
Jag har en mb från -86 som det är problem med att stänga av, går att starta utan problem och köra men man vrider av nyckeln så går motorn fortfarande.
Någon som känner igen detta problem?

// Markus


Diesel?
Rickard Larsson
Medlem 3010

180B-61, 230S-68, 280SE-69, 200-75, 240D-77, 300SL-91,
400SE-92, E200-95, E250TD-95, E320CDI-04
Användarvisningsbild
bullmerca
 
Inlägg: 302
Blev medlem: 2007-09-12, 23.28.46
Ort: Jönköping

Re: Går ej att stänga av bilen.

UNREAD_POSTav MrW » 2016-01-13, 00.43.37

ja jo förlåt, det är en mb 250D -86
MrW
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2016-01-12, 22.39.08

Re: Går ej att stänga av bilen.

UNREAD_POSTav Kölis » 2016-01-13, 09.56.23

Gissar på vaccum fel vid tändlåset.
W124 300E 4-matic mörkröd med beige helskinn 1988. W211 E500 2003 Avantgarde silver/guld med benvit helskinn.
Kölis
 
Inlägg: 3009
Blev medlem: 2011-06-28, 22.01.28
Ort: Tyresö

Re: Går ej att stänga av bilen.

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2016-01-13, 16.22.43

bromspedalen känns riktigt?

kolla att slangen uppepå bränslepumpen är ansluten, i bakkant på vacumklockan.
ta loss och känn om det suger i den annars.

prova att hålla på bromspedalen innan du vrider av nyckeln (fortsätt bromsa)
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey
 
Inlägg: 1458
Blev medlem: 2011-08-08, 00.23.41
Ort: Göteborg-Mölndal

Re: Går ej att stänga av bilen.

UNREAD_POSTav osla » 2016-01-17, 01.50.44

inte ovanligt att gummi övergångarna från slang till klockan på pumpen, eller till ventilen på tändningslåset torkar sönder. speciellt på pumpen är det vanligt att gummi övergången torkar sönder pga värmen från motorn. sen kan det även vara ventilen på tändningslåset som är slut, och den är lite jävlig att byta
finns bara två olika bilar, skattebefriade diesel mercor och lastbils reggade diesel mercor
osla
 
Inlägg: 722
Blev medlem: 2012-12-29, 21.17.48
Ort: piteå


Återvänd till W 123

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron