Hej.
Startar väl upp den här tråden igen eftersom jag faktiskt (!!!) nu äntligen har bytt dom främre rören.
Det tog sin tid eftersom jag normalt sett kör nercabbat och på landsväg men till slut blev avgasförgiftningen alltför akut och jag började leta rör lite mer aktivt.
Jag började med att kontakta min lokala Mercedeshandlare. Mercedes ville ha 12600 kr för kompletta främre rör inkl balansrör och allt som hör till. Lite väl dyrt men dom kunde leverera inom 2-3 dagar så servicenivån är det inget fel på.
Via RakaRör kom jag i kontakt med en Engelsk firma som heter PD Gough,
https://www.pdgough.com/. Eftersom jag är mer Engelskspråkig än Tyskspråkig + att pundet har kollapsat passade mig en engelsk firma bra.
Inga problem att sy ihop ett system till 450SL -74 och rören var hemma för £ 420 dvs ganska precis SEK 5000. Sen fick jag åka till den lokala Mercedes handlaren och köpa packningar och bult för SEK 200 (leveranstid 1 dag den här gången).
Speedy hjälpte mig att byta och enligt dom var passformen helt OK.
Väldigt annorlunda när jag körde hem, det luktade fortfarande en del från det temporära rostskyddet på rören men ljudet på bilen kom bakifrån, inte under förarplatsen.
Rören finns även i rostfritt utförande för inte alltför många extra pengar men jag tyckte det var överkurs på en bil som mest står och gosar sig i varmgarage.
Johan