framaxelbussningssats

W 114/115 Compact/8 1968-1975

framaxelbussningssats

UNREAD_POSTav Pasi » 2009-09-15, 14.38.12

hejsan!någon som vet var man kan få tag i framvagnens bussningssats billigt? här en länk till autoexperten, det är alltså dom här grejerna jag behöver, hos autoexperten kostar dessa runt en tusenlapp..
http://www.autokatalogen.se/afw/huddinge/view_article_info.do?articleNo=539922
mvh:Pasi
Pasi

Re: framaxelbussningssats

UNREAD_POSTav kalle59 » 2009-09-15, 16.24.00

Hej, verkar ganska billigt trots allt men har du kollat vad originaldelarna kostar, ibland kan man bli förvånad över att det inte är så dyrt
Mvh Kalle
Medlem 2077

Mercedes Benz 240 D 3.0 1975
Audi 100 2.3 Quattro 1991
kalle59

UNREAD_POSTav Pasi » 2009-09-15, 16.59.17

hejsan! nej d har jag inte gjort, ska ringa mercedes imorgon o höra vad dom ska ha för dom 8)
Pasi

UNREAD_POSTav sl500 » 2009-09-15, 17.03.53

dessa delarna samma fabrikat bilstein som på din länk,
kostar i tyskland 65.- euro.

http://www.mbclassics.de/index.php?cPath=34_79

http://www.mbclassics.de/product_info.p ... Path=34_79

jag har handlat med den firman inga problem och bilstein är godkänt av mercedes.
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Pasi » 2009-09-15, 17.26.56

undrar vad det kostar med frakt till sverige?
Pasi

UNREAD_POSTav sl500 » 2009-09-15, 17.38.44

skulle gissa 16-17.- euro. upp till 2 kg. passa på å köp gummilister mm de har orginal + pirat.
jag köpte skraolisterna till dörrarna då kapade de ned dom annara är den över 2 m lång,
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Pasi » 2009-09-15, 18.39.29

hej.jo d har du rätt i,behöver alla gummilister till dörrarna iaf, dom som sitter på insidan runtomgående samt listen till bakluckekanten..
Pasi

UNREAD_POSTav Gäst » 2009-10-25, 15.21.08

Finnes på MB-HUSET http://www.mb-huset.com/index.php?page= ... t&Itemid=1

Pris 900:- inkl svensk moms

Hälsningar

MB-HUSET
Gäst

UNREAD_POSTav sl500 » 2009-10-25, 16.44.32

Gäst skrev:Finnes på MB-HUSET http://www.mb-huset.com/index.php?page= ... t&Itemid=1

Hälsningar

MB-HUSET

Och ska MB-huset göra reklam härinne för sina delar borde man väl kunna ställa de kravet att man åtminstone registerar sig på Forumet , eller är det för mycket begärt ?

sylwe
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Pälle » 2009-10-26, 08.46.46

sl500 skrev:
Gäst skrev:Finnes på MB-HUSET http://www.mb-huset.com/index.php?page= ... t&Itemid=1

Hälsningar

MB-HUSET

Och ska MB-huset göra reklam härinne för sina delar borde man väl kunna ställa de kravet att man åtminstone registerar sig på Forumet , eller är det för mycket begärt ?

sylwe

Varför är det så viktigt att vara registerad?

Finns möjligheten att skriva oreggat så är det ju klart att folk gör det. Det bästa vore att webmaster spärrar så att gäster INTE kan skriva.
Pälle

UNREAD_POSTav sl500 » 2009-10-26, 09.11.57

Ja Du Pälle visa mig de forum som Du kan göra allt detta på som här.
De existerar inte. detta är dessutom knutet till klubben. Du kan skriva väldigt nedlåtande saker anonymt härinne som gäst och det finns ingen möjlighet att spåra Dig via IP-nummer då Du inte är registerad.
Jag äverväger att skita i detta forum om det inte blir mera ordning, Vi har en icke aktiv Admin
han borde tillsätta en moderator som har tid och ork att kunna "städa" forumet mm. vid behov.

vh sylwe
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav mbhuset » 2009-10-26, 13.47.52

Jag har varit registrerad sen många år och dessutom sponsrat föreningen vid några träffar. Att jag inte var inloggad senast var bara ett olycksfall i arbetet. Tycker att de svenska företag som seriöst arbetar med moms m m inte tillräckligat framhävs på diverse forum och av dess medlemmar. Det finns fler än MB-HUSET som arbetar seriöst och betalar skatt mm samt håller relativt vettiga priser. Sen kan man alltid diskutera vad som är originaldelar. Det på tyska erstausrüsterqualität kan ibland vara originaldelar men inte alltid. Många av de gummilister som vi säljer marknadsföres som "originaldelar" av våra leverantörer men det säljs inte som det av oss då vi inte handlat från MB alla gånger. På vår hemsida skriver vi dock alltid vilka som tillverkat våra produkter. Vi skriver dessutom alltid under våra inlägg med MB-HUSET så det var antagligen ingen tvekan om vilka som skrev inlägget.

MB-HUSET
mbhuset

UNREAD_POSTav sl500 » 2009-10-26, 14.29.20

mbhuset skrev:Jag har varit registrerad sen många år och dessutom sponsrat föreningen vid några träffar. Att jag inte var inloggad senast var bara ett olycksfall i arbetet. Tycker att de svenska företag som seriöst arbetar med moms m m inte tillräckligat framhävs på diverse forum och av dess medlemmar. Det finns fler än MB-HUSET som arbetar seriöst och betalar skatt mm samt håller relativt vettiga priser. Sen kan man alltid diskutera vad som är originaldelar. Det på tyska erstausrüsterqualität kan ibland vara originaldelar men inte alltid. Många av de gummilister som vi säljer marknadsföres som "originaldelar" av våra leverantörer men det säljs inte som det av oss då vi inte handlat från MB alla gånger. På vår hemsida skriver vi dock alltid vilka som tillverkat våra produkter. Vi skriver dessutom alltid under våra inlägg med MB-HUSET så det var antagligen ingen tvekan om vilka som skrev inlägget.

MB-HUSET

Ok Trevligt . synd bara att man bara kan gå in och skriva rakt av utan att vara inloggad.
det är ju det jag tjatat om länge härinne att alla ska vara registrerade och att denna idiotiska
funktion tas bort så blir det aldrig några missförstånd.
Ber Dig om ursäkt för påhoppet.
Ha en bra dag.
vh sylwe
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Jörgen » 2009-10-26, 15.24.25

Sylwes angrepp på MBKS´s forum och dettas medlemmer.

När man räknar dina inlägg är det väldigt många som handlar om att ”jaga” ej reg. inlägg, samt att sälja delar.

Sylwe skrev:
Ja Du Pälle visa mig de forum som Du kan göra allt detta på som här.
De existerar inte.

Jo Sylwe, det finns flera forum som är ”fria”.

Sylwe skrev:
Detta är dessutom knutet till klubben.
Det är sant, men det är inte du.

Sylwe skrev:
Du kan skriva väldigt nedlåtande saker anonymt härinne som gäst och det finns ingen möjlighet att spåra Dig via IP-nummer då Du inte är registerad.
Det är ej sant. Du kan utan problem spåra författaren och hans IP-adress och därigenom hans adress var datorn är uppkopplat. Hur tror du Interpol får tag i barnporrsspridare och andra kriminelle element ? Dom t.o.m. jagar element som kopiera CD´s med musik och annat innehåll som sprids via nätet, utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd.

Sylwe skrev:
Jag äverväger att skita i detta forum om det inte blir mera ordning.
Det tror jag inte du gör. Var skulle du i så fall kränga dina reservdelar och övriga CD´s. Det verkar till att du ej tål konkurrens från andra seriösa handlare, som t.o.m. sponsor vår verksamhet.

Sylwe skrev:
Vi har en icke aktiv Admin, han borde tillsätta en moderator som har tid och ork att kunna "städa" forumet mm. vid behov.
Då vi har en forumsadmin. som jobbar ideellt för MBKS vid sidan av sitt dagliga jobb som skaffar inkomst till familien, får vi nog räkna med att sakar och ting tar lite tid. Hade vi haft en administrator som hade ork och tid, kanske han hade ”städat bort” ett och annat inlägg lite oftare.

Sylwe, jag tyckar du skall ta skeden vackert i den andra handen och försöka att omgås med dom andra forum-medlemmar på ett mera värdigt sätt. Du kan ju ellers vara ganska trevlig.
Nu är det snart jul och jag önskar dig en trevlig sådan.
Jörgen

UNREAD_POSTav sl500 » 2009-10-28, 21.09.03

Men ursäkta Jörgen av mina 658 inlägg d.dato så är det väl 1 %. Nej jag lider inte av nån konkurensnoja, av de delar som jag annoserat senaste året har jag högst sät 3-4 saker.
Beträffande medlemskap i klubben kan jag upplysa om att jag var medlem i 15 år d redan under tiden då den var en sektion i AHK. har anordnat 3 större träffar på Gotland varit besiktningsman för klubben på Gotland efter att jag sålde min W 113 280 SL Pagoda 98 har jag inte varit aktiv medlem.
Dels för att jag åker modernare Mercedes och mitt avstånd till sverige gjorde att det blev kostsamt att vara med på olika arreegemang mm,
de som var med på den tiden typ:
Henrik Wikander
Hans Ström
Stefan Arnasson
Tommt Montagre
alla dessa har full respekt och uppskattat för vad jag gjort för Mercedesklubben, MEN NU tyks man ha blivit en gammal gnällgubbe det får Ni ta med en nypa salt för jag har aldrig stuckit under stolen med mina åsikter som ibland kan ses lite väl beska.
Med vänliga hälsningar önskar även Dig Jörgen samt även alla andra en fridesam jul.
Till skillnad från många andra härinne så gömmer jag mig inte bakom ett alias, gästtyckare mm
mitt namn står i inläggen samt mitt skypenummer om nån vill ringa å prata mao. med öppna kort.
Sylwe på Gotland
Användarvisningsbild
sl500

Återvänd till W 114/115 Compact/8