Fördelare med dubbel vakum reglering

Här diskuterar vi 107 modeller.
280SL,350SL,450SL,500SL

Fördelare med dubbel vakum reglering

UNREAD_POSTav nick_hbg » 2017-03-25, 20.13.21

Hej.

Jag flyttade över en fördelare från en 116 motor på min 117 motor fördelarna var identiska förutom vakum justeringen. Denna har två ingångar. Jag har kopplat in min vakum slang till den yttre kopplingen och det verkar fungera. Det jag undrar är om det kan vara en fördel att koppla in den andra? Vart ska jag koppla in den då? Om ingen fördel finns så kanske jag flyttar över vakum styrningen från den andra fördelaren.
nick_hbg
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2016-09-17, 18.54.27

Re: Fördelare med dubbel vakum reglering

UNREAD_POSTav Stranna » 2017-03-26, 16.34.13

Syftet med att kunna sänka tändningen är att stabilisera tomgångsvarvtalet vid inkoppling av klimator. Har du ingen AC så har du ingen nytta av att kunna sänka tändningen. Möjligen kan du få något bättre avgasvärden vid motorbromsning och vid tomgång.

Bild
280SL, 1983, blå
Användarvisningsbild
Stranna
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 2012-12-29, 17.05.28
Ort: Trollhättan

Re: Fördelare med dubbel vakum reglering

UNREAD_POSTav nick_hbg » 2017-03-26, 22.17.11

Då låter jag den sitta och pluggar igen den kopplingen med en slang.
På min 73:a hade jag en slang som gick till en vakumstyrning och sedan till throttle huset.
nick_hbg
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 2016-09-17, 18.54.27


Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst