av Pasi » 2009-09-13, 13.07.51
hejsan allihopa:) jag har nu felsökt, sumrat alla kablar mm och alla kablar är hela. jag misstänker att antingen är det styrenheten som är paj eller gasspjällsmotorn för farthållaren..
jag har provat att gedirektström till denna motor, den surrar bara men gaslänkaget rör sig inte..
skulle någon annan här kunna prova detta på sin bil där farthållarenfungerar?
det sitter en kontakt för gasspjällsmotorn i motorutrymmet, på vänster sida i färdriktningen precis vid hjulhuskanten, det sitter en oljebehållare för nivåregleringen precis bredvid om man har det på sin bil..
ta loss kontakten från hållaren som sitter fast i bilen. när du har kontakten med kabeln i handen så koppla på ström(12v) till stift 4 och 5, numrerna står på undersidan av kontakten när du vänder på den. nu ska gasspjällsmotorn surra, men rör sig gaslänkaget på din bil? prova inte med strömmen för länge så att inte gasspjällsmotorn går ur läge, nån sekund räcker. om inte länkaget rör sig, skifta poler (+ och - i stiften)..
tacksam om någon kunde hjälpa med detta så jag inte börjar byta ut delar i onödan.. mvh:Pasi