Jurgen skrev:Hejsan. Har du kollat fördelarlocket`? Ja hade ett liknande "syndrom" på min bil förra vinter. Bytade fördelarlock + rotor, sen efter det har bilen inte hackat oavsett väderlek medmera.
Kolla det iallafall. Mvh Jörgen.
bullmerca skrev:Jurgen skrev:Hejsan. Har du kollat fördelarlocket`? Ja hade ett liknande "syndrom" på min bil förra vinter. Bytade fördelarlock + rotor, sen efter det har bilen inte hackat oavsett väderlek medmera.
Kolla det iallafall. Mvh Jörgen.
Tror på detta scenariot.
Stormcatcher skrev:Fördelarlock+rotor var i dåligt skick och såg för djävliga ut,
Stormcatcher skrev:Fördelarlock+rotor var i dåligt skick och såg för djävliga ut, så det är antagligen det som gjort att bilen lagt av titt som tätt. Nya fräscha delar beställda från Tyskland. Byter även tändstift samtidigt. Tanken kommer också tömmas helt och sen får ny bensin slås i. När allt kommer på plats kan jag göra en utvärdering om hur bilen går, men detta är i allafall en bra start.. Tack Jörgen och Rickard för råd angående fördelarlock+rotor och Kölis för tipsen angående tanken. Det är inte lätt att veta vad som kan vara fel ibland, så jag är tacksam att hjälp finnes här.
MVH: Robert
sl500 skrev:Stormcatcher skrev:Fördelarlock+rotor var i dåligt skick och såg för djävliga ut, så det är antagligen det som gjort att bilen lagt av titt som tätt. Nya fräscha delar beställda från Tyskland. Byter även tändstift samtidigt. Tanken kommer också tömmas helt och sen får ny bensin slås i. När allt kommer på plats kan jag göra en utvärdering om hur bilen går, men detta är i allafall en bra start.. Tack Jörgen och Rickard för råd angående fördelarlock+rotor och Kölis för tipsen angående tanken. Det är inte lätt att veta vad som kan vara fel ibland, så jag är tacksam att hjälp finnes här.
MVH: Robert
får man fråga vad du köpte för fabrikat![]()
sj
Marie skrev:Stormcatcher skrev:Fördelarlock+rotor var i dåligt skick och såg för djävliga ut,
Hej Robert!
Där har du garanterat problemet. Mercedes är väldigt griniga på att fördelaren är i toppskick, annars kinkar de gärna och våldsamt.
Att öppna och titta i fördelaren bör vara första åtgärd om en tändfördelarförsedd Mercedes går illa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst