Det händer lite aktiviteter !

Håller du på med renovering, eller hört talas om nån trevlig träff, berätta gärna.
bilder får laddas upp på extern sida, och sedan länkas hit, den inbyggda bildhanteraren fungerar INTE

Det händer lite aktiviteter !

UNREAD_POSTav Patron » 2007-10-04, 08.37.50

Varför är det så lågt intresse för aktiviteter ute i landet under höst-vinter-vår i MB klubben?

Sommaren är späckad med aktiviteter vid de flesta bil & mc klubbar så man hinner inte se allt man vill vara med på.

Det borde gå att ordna träffar hos verkstäder och återförsäljare under den trista och mörka årstiden.
Patron

Re: Det händer lite aktiviteter !

UNREAD_POSTav Mälar Elvis » 2007-10-22, 12.43.54

Patron skrev:Varför är det så lågt intresse för aktiviteter ute i landet under höst-vinter-vår i MB klubben?

Sommaren är späckad med aktiviteter vid de flesta bil & mc klubbar så man hinner inte se allt man vill vara med på.

Det borde gå att ordna träffar hos verkstäder och återförsäljare under den trista och mörka årstiden.

Du kan alltid själv organisera nått kul som vi kan åka och titta på Bild

Annars finns ju dessa:

I höst
Linköping
Besök Thituson Bil

22/10 Stockholm Bild-/filmförevisningskväll hos
Daimler-Benz sektionen, Automobilhistoriska klubben.

8/11 Stockholm
Höstträff i det nyöppnade Polismuseet på kungliga Djurgården.

21/11
Garagekväll hos Alby bilelektriska i Sundbyberg.
Användarvisningsbild
Mälar Elvis

UNREAD_POSTav Gäst » 2007-10-22, 14.27.28

Jo, jag vet att man kan arrangera nåt själv. Men med en förening på över 2000 medlemmar och ett antal distrikt så borde det gå att få ihop lite mer träffar som vi som inte bor i Sthlm kan deltaga vid.
Det mesta händer tyvär i Sthlms området och det är på kvällstid vilket blir svårt för oss som bor ute i landet.

Ex en träff vid någon halkövningsbana eller motorbana som gått i vintervila, det är många fina höst- och vårdagar dagar där motorbanorna är åkbara på för oss med vanliga bilar.
Det vore väl trevligt att få vädra ur sin klassiker lite på en motorbana tex.

Jag är mycket aktiv i en annan bilförening som har träffar på flera orter i landet varje månad. Så jag vet att det är möjligt.
Saknar bara tillfällen att få åka på nåt med min MB.
Gäst

UNREAD_POSTav Gäst » 2007-10-24, 15.37.22

Anonymous skrev:Jo, jag vet att man kan arrangera nåt själv. Men med en förening på över 2000 medlemmar och ett antal distrikt så borde det gå att få ihop lite mer träffar som vi som inte bor i Sthlm kan deltaga vid.
Det mesta händer tyvär i Sthlms området och det är på kvällstid vilket blir svårt för oss som bor ute i landet.

Ex en träff vid någon halkövningsbana eller motorbana som gått i vintervila, det är många fina höst- och vårdagar dagar där motorbanorna är åkbara på för oss med vanliga bilar.
Det vore väl trevligt att få vädra ur sin klassiker lite på en motorbana tex.

Jag är mycket aktiv i en annan bilförening som har träffar på flera orter i landet varje månad. Så jag vet att det är möjligt.
Saknar bara tillfällen att få åka på nåt med min MB.

En förening som till största del bygger på frivilliga krafter, blir inte bättre än vad dess medlemmar gör den till.

Halkkörningsbana och/eller lite bankörning låter ju som bra idé. :)

Om du saknar MB-tillfällen att åka, men är aktiv i en annan förening, så kanske du kan ta lite av din tid för att vara aktiv även i Mercedes Benz Klubben och anordna något trevligt i din del av landet. :)
Gäst

UNREAD_POSTav Mälar Elvis » 2007-10-24, 15.40.17

Det var jag som skrev ovanstående :wink:
Användarvisningsbild
Mälar Elvis

Återvänd till Något på gång?