centrallås å div

W 124 E-Klass 1986-1995

centrallås å div

UNREAD_POSTav custom » 2010-12-14, 04.53.28

TJA!! Har fått ett problem med fjärrlåsningen av centrallåset det går ej att få upp å nyckeln funkar har även bytt batterier finns det något relä som sköter detta är ju startspärr på min mb 250 e td 96a går att öppna innefrån på knappen i mittenpanelen ! fick ta bort låset på skuffluckan för att komma in i bilen låsen har vel inte används sedan ny MVH INGO !! och en till fråga finns det vacum på automaten på en sådan ? pärlan har bara rullat 74500 mil
custom

Re: centrallås å div

UNREAD_POSTav Jolle » 2010-12-15, 09.55.21

Jag hade problem med orginal nyckeln, den var glapp funkade ibland men sög ur batterierna och tappade då kodningen, så nu använder jag reservnyckeln bricka med insticksnyckel (fattar inte disignen på reserv nyckeln men hoppas han fått kicken iaf :cry: )
Fick hålla den mot innerspegeln med intyckt knapp och vrida på tändningen för att aktivera så nu fungerar det bra. På min finns det en säkring i motorrummet för fjärrmottagaren iaf
min har rullat desamma drygt, fd taxi så det är tryckt en del på orginal nyckeln.
Jag var tvungen synka med mottagaren (innerspegeln) varje gång jag bytt eller haft ur batterierna ur fjärren, instruktioner finns i handboken..

//Jocke
MB C-250 td 1997
Användarvisningsbild
Jolle

UNREAD_POSTav sl500 » 2010-12-15, 18.30.07

Jolle skrev:Jag hade problem med orginal nyckeln, den var glapp funkade ibland men sög ur batterierna och tappade då kodningen, så nu använder jag reservnyckeln bricka med insticksnyckel (fattar inte disignen på reserv nyckeln men hoppas han fått kicken iaf :cry: )
Fick hålla den mot innerspegeln med intyckt knapp och vrida på tändningen för att aktivera så nu fungerar det bra. På min finns det en säkring i motorrummet för fjärrmottagaren iaf
min har rullat desamma drygt, fd taxi så det är tryckt en del på orginal nyckeln.
Jag var tvungen synka med mottagaren (innerspegeln) varje gång jag bytt eller haft ur batterierna ur fjärren, instruktioner finns i handboken..

//Jocke

den reservnyckel da talar om är servicenyckel har inta alla funktioner som handsfack etc.
endast dörr och tändning.
ser ju lite sniken ut.
ser den ut som ett y finns plastbit att köpa så den ser ut som en nyckel
sylwe
Användarvisningsbild
sl500

UNREAD_POSTav Jolle » 2010-12-16, 09.26.45

den reservnyckel da talar om är servicenyckel har inta alla funktioner som handsfack etc.
endast dörr och tändning.
ser ju lite sniken ut.
ser den ut som ett y finns plastbit att köpa så den ser ut som en nyckel
sylwe[/quote]

Jaha, ja den är som ett kreditkort stor som nyckeln sticks in i och själva nyckeln ser ut som ett T väldigt lite att vrida om med, men det står reservnyckel på den.
Har du nån länk till dessa nyckel delar ?
Fuderar på att skaffa en ny orginalnyckel men priset får väl avgöra då nu detta funkar..

//Jocke
MB C-250 td 1997
Användarvisningsbild
Jolle

Återvänd till W 124 E-Klass