av swampmonkey » 2012-09-30, 20.40.50
när den närmar sig hundra grader där, är kylarslangen varm fram till kylaren? blir kylaren varm?
varför bytte du vattenpump från början?
oljud eller hög temperatur?
min variant av felsökning:
blir inte slangen varm fram till kylaren, plocka ur termostaten helt, och se vad som händer, får den fram vatten till kylaren då blir nästa steg kolla att termostaten öppnar riktigt, varmt vatten i ett kokkärl med termometer och observera vad som händer i takt med temperaturförändringarna.
blir kylaren varm, och bilen ändå närmar sig 100grader kanske det är dags att kolla över kylaren istället, förutsätter att du inte skruvat av fläkten från vattenpumpen.
det är något jag själv gör vintertid, höst och vår, men varmare dagar så blir den mindre glad, och klarar inte av att stå på tomgång.
får den inte fram vatten till kylaren trots urtagen termostat är det vajsing någon annanstans, men det känns ganska otroligt, i min naivitet...
har nämligen själv tappat ur och i kylarvätska utan några som helst problem, men det kan ju ha varit tillfälligheter.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com