Stranna skrev:Jodå, det löste sig med hjälp av din instruktion Jörgen och en monteringskil (115 589 03 59 00), som jag skapade utrymme med. Denna kil är ett av de bästa MB-verktyg jag har.
Nu skall jag bara dra fram ström till mitt katalysatorrelä från säkring 15 för den som installerat katalysatorn en gång i tiden hade "tjuvat" ström från kombispakskablaget och sådana fixar skapar bara problem i framtiden.
Jörgen skrev:Stranna skrev:Nu skall jag bara dra fram ström till mitt katalysatorrelä från säkring 15 för den som installerat katalysatorn en gång i tiden hade "tjuvat" ström från kombispakskablaget och sådana fixar skapar bara problem i framtiden.
Hej Stranna
Vad är det för katalysator relä ? Om det är till uppvärmningen av lambdasonden skall du ta denna spänning från bränslepumpreläets klämma 87.
Stranna skrev:Jörgen skrev:Stranna skrev:Nu skall jag bara dra fram ström till mitt katalysatorrelä från säkring 15 för den som installerat katalysatorn en gång i tiden hade "tjuvat" ström från kombispakskablaget och sådana fixar skapar bara problem i framtiden.
Hej Stranna
Vad är det för katalysator relä ? Om det är till uppvärmningen av lambdasonden skall du ta denna spänning från bränslepumpreläets klämma 87.
Hej Jörgen,
Nu blir jag förvirrad.
Kopplingen som fanns på kombispakskablaget var indirekt till säkring nr 2 via pinne 11 i kontaktdonet (zundungsplus). Kopplingen gick till strömförsörjningen (röd) på styrenheten för en eftermonterad GAT-katalysator (gjort i Tyskland).
Du har tidigare sänt mig kopplingsschema till GAT-katalysatorn och där anges att strömförsörjning skall ske via säkring 15. Please advise.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst