fullboost67 skrev:med all respekt men har det börjat så i en merca motor som dom här äldre v8 där jag aldrig kommit undan med endast tätning byte
väl löst med fjädrar och då man känner med skaftet så är det glapp över tolerans nivån inte så lite heller motorn kan gå klockrent för det och kännas stabil
kör hårt uppdatera gärna
fullboost67 skrev:det är aldrig endast tätningarna som är slut när motorn beter så där det är styrningarna sen kommer tätningarna med på resan då glappet är så stort att ventilskaften flaxar hit o dit och
byta tätningar håller 50 mil sen är dom uppglappade igen
det är bara lyfta topparna renovera dom byta styringar brotcha dom slipa ventilerna fräsa sätena minst det är vad som måste göras om du ska ha nåt fason på den biten
men att du sen har lågt kompressions tryck kan ju tyda på otäta ventiler mot säten
men kolla ventilspelet först för att se att det inte är för tajt och ligger på därav läckage
kolla om cylindertrycket av viker mycket mellan varje
i jobbigaste fall är ringarna kassa
nozzen skrev:Hittade en kanon guide på nätet. Bara att följa..
http://autotrend.activeboard.com/t52276 ... 560-420-m/
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster