celberg skrev:Mina positionsljus kommenterades inte överhuvudtaget vid senaste besiktningen. Om de blivit snällare med åren vet jag inte, men däremot tycker jag att de släpper igenom en del fel som definitivt är trafikfarliga. Min erfarenhet på det området gäller spruckna nedre länkarmsfäste på båda sidor som inte upptäcktes alls. Min egen bil var nästan nybesiktigad när jag köpte den (hade gått 137 mil efter besiktning) och jag fick byta framvagnsbalk första vintern.
Det är ett råd till dig bouveng, att kolla dessa. Tror inte att du behöver vara orolig ändå, eftersom MB i USA har åtgärdat detta vid servicetillfällena och din bil verkar ju välskött, men det är ju en väldigt enkel kontroll.
Jocke skrev:Du bör nog koppla ihop blinkersen så de blinkar samtidigt och sedan får inte de under stötfångaren lysa hela tiden utan positionsljuset fram måste vara vitt.
Tjena Celberg och Jocke!
Idag har jag varit på Ystad Bilbesiktning.
Jag måste åtgärda följande för registrering:
1, Positionsljuset. Det får inte lysa orange konstant framåt. Däremot får det blinka framåt, inget krav på sidoblinkers på min bil. Hur har ni som har us-spec gjort? Borde det inte vara så enkelt att byta ett relä och så vips blir det EU?
2, Byta urtavla på min hastighetsmätare till en med km/h.
Jag måste åtgärdna förljande för efterföljade kontrollbesiktning:
1, Vindrutespol.
2, Bromsvätskeläckage, vänster bak.
Gällande länkarmsfästessprickorna, så gäller den fabriksgarantin fortfarande och MB byter ut dessa. Mina är okej vad jag vet.
/J