Jag har en 190E från 1990. Köpte bilen för cirka 6 månader sedan.
Har fungerat hur bra som helst fram till i Onsdags.
Var på väg hem från arbetet och efter 25km så börjar stereon krabba.. Jaha tänkte jag,, säkert glapp kontakt, men men. Då börjar jag märka att inner belysningen börjar bli svagare och svagare och helt plötsligt så dör bilen?.
Jaha ut med varningstriangel och öppna huven för att se om jag kunde se vad det var för fel.
Nädå allt ser ok ut, remmen finns där och allt, det enda som jag märkte var att det luktade lite bränt. Testar med att vrida om nyckel...Och bilen startar igen, dock lite segt. Fort efter Varningstrianglen, slänger in den i bilen och kör den sista kilometern hem.
Lite senare så skulle jag ut, jaja testar och ta bilen.. den startar och jag kör iväg några hundra meter, och sedan så dör den igen. testar att start bilen, men den är död, återkommer efter 5 timmar och testar att vrida om startnyckel...Då startar bilen och jag kör några hundra meter till och så dör den igen.
Jag förstår mig inte på vad det kan vara för något, Känns som om generatorn inte laddar, men då skulle väl varningslampan tändas.. Eller kan det vara något relä/jordfel.
Tacksam för all hjälp.
Mvh E190 killen