In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Provade idag på mitt jobb med att koppla in en rejäl laddare med 30A laddkapacitet men det händer ingenting. Laddaren lägger sig på ca 1 ampere och ligger sedan kvar där, samma scenario som med min laddare jag har hemma. Mitt batteri måste helt enkelt vara kasst. Har varit med om förut att batterier blir fullt laddade, sedan när man belastar dom så håller det ett tag men sedan går det i botten. I mitt fall misstänker jag kortslutning i någon cell som står och drar tjuvström och därför slår inte min laddare av. Ett nytt batteri kommer att inhandlas till våren men även en bra testare som provar både kapacitet och driftspänning. Jag kan ju klart också prova med mitt batteri som sitter i min 200a men det är ju bara att skjuta fram problemet. Jag får återkomma i detta ämnet.
200.ans batteri är väl bara högst ett 75 amper 126.an ska väl ha ett 100amp. det är det till min 129.a mercedes har haft drav på dessa 100amp för 1900.- med LOGGA på fint för den inbite mb-nörden