AmeliaW109 skrev:Kom på en till möjlig felkälla: Styrvinkelsensorn.
Vet tyvärr inte hur man testar denna, men det finns säkert många medlemmar som kan hjälpa till med den saken!
Marie skrev:AmeliaW109 skrev:Kom på en till möjlig felkälla: Styrvinkelsensorn.
Vet tyvärr inte hur man testar denna, men det finns säkert många medlemmar som kan hjälpa till med den saken!
Styrvinkelsensor tror ju inte jag på. Det fanns väl mera allmänt från och med att ESP infördes, men före det bara i samband med adaptiv dämpning ADS. Mig veterligt fanns väl varken ESP eller ADS annat än möjligen som försök på 124?
I och med att du har högerdragning misstänker jag i första hand krans eller varvtalsgivare på vänster framhjul. Det verkar ju som att ABS tror att det hjulet låser. Vilken årsmodell är det förresten på bilen?
AmeliaW109 skrev:Är samma problem på kompisens bil, tyvärr är det en 4MATIC så kransen sitter på drivaxeln (fräst på yttre drivknuten).
Det är inte lätt att hitta fräscha begagnade drivaxlar, finns inga hos Bildelsbasen t.ex. Ska prova att annonsera 'köpes'.
Det vore väl fiffigt om någon maskinfirma kunde svarva bort den gamla kransen o pressa på en ny...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst