Nu har du en M119, vilket jag inte är lika bekant med som en M113
Vet inte ens om det finns, men om så - byt vevaxelgivaren och kamaxelgivaren.
Till M113 kostade de under tusenlappen, vad jag vill minnas. Vi blev stannade långt ute i skogen, men hittade en flaska och lite vatten. Kom hem i alla fall...
Efter detta slutade alla motorproblem.
Ett annat fånigt problem i våras var att motorn gav felkoder. Koderna hade inte med felet att göra dock. I inte i alla fall med beskrivningen av koderna...
Ta en burk med startgas. RÖK INTE. spreja med startgasen på motorn och runt omkring. Ökar varvtalet = där har du en vakuum läcka. Fixa. Min hade på högersidan vid nån mojj som har med återvinning av rökgaser att göra, där var slangen lös. Långt ned.
Du har ingen fördelare så den borde inte strula, det är det ända vi är helt säkra på

Kolla på
https://www.benzworld.org/forums/r129-sl-class/, där finns svaren på allt du inte ens visste att du undrade över

//Peter