av AmeliaW109 » 2019-08-02, 18.43.25
Byte av ABS-givare höger fram gjorde som väntat ingen skillnad alls.
Körning med omkopplaren i läge TEST var intressant, då började ABS att hugga igen, som det gjorde innan vi bytte drivaxlar. Detta tycker jag är förvånande, vad gör TEST-läget för skillnad för ABS-systemet ?
Återställning av omkopplaren till normalläge: Först lyste 4MATIC felindikatorn några km, sedan slocknade den men istället tändes ABS-lampan! Den slockande så småningom så att bilen kunde besiktigas utan anmärkning.
Det har varit många ägare och många mekaniker på denna bil. Många konstigheter, diverse elfel, men jag tänkte ändå att vi skulle kunna få 4MATIC att fungera som det ska...
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)