av per-erik h » 2014-08-29, 09.32.06
Hej.
Ny här på forumet. För25 år sedan helrenoverade jag en 350 SLC. I slutet av 90 talet blev bilen parkerad längst in i hangaren och mer eller mindre bortglömd pga andra intressen. För en månad sedan "hittade" jag pärlan under ett kapell. Gick lite knackigt vid förstastartförsöket men efter ett par burkar 5-56 och elektronikrengöring gick den skapligt. Fick värdefull hjälp av fullbost med att lokalisera lite småfel på D-jetroniken.
Kontakterna till spridarna samt gummit hättorna behöver bytas, likaså kontakter och hättor till temp givare. Var inne på Hedin bil i Enköping men dom kunde inte hitta rätt delar. Är det någon på forumet som vet vilka mb reservdelsnummer det kan vara på dessa detaljer?
Nästa problem är att bilen fått besök av ett par möss som gnagt hål i innertaket som jag köpte nytt för 25 år sedan. Surt. Behöver ett nytt eller tipps på någon som kan tillverka ett.
Aven listen mot bakrutan har fått lite gnagmärken. Alla vita vinyldetaljer runt taket och bakre stolpen mellan sidoruta och bakruta är lite solkiga även så solskydd och takdelen bakom vindrutan. skulle vara trevligt att piffa upp med lite frächa detaljer.
Tipps mottages tacksamt
Per-Erik