In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Min 300d har väldig dålig komp. å när man ska starta den så äre gasen ibotten när den ä varm med .hur årnar man de ? Å samt de blåa avgaserna ? Tack på förhand !;)
Nja kompen är inget man byter, den kommer med automatik om renoveringen är gjord på rätt sätt. Innan du gör något så kolla så att dina ventiler står rätt men gör det med någon som kan motorer typ en verkstad
Medlem 2077
Mercedes Benz 240 D 3.0 1975 Audi 100 2.3 Quattro 1991
Om motorn har dålig kompression och blåryker vid start så är den felt renoverad. Att gå in här på vad som ska göras vid en motorrenovering är lite för mycket att skriva om. Gör som Kalle tipsar om istället, skaffa en annan motor som är garnterat frisk.
W124 300E 4-matic mörkröd med beige helskinn 1988. W211 E500 2003 Avantgarde silver/guld med benvit helskinn.
Har bytt motor för 4månader sen så bytta motor igen ä inget jag vill göra. Så de vill jag gärna slipa. Så får be någon kolla på ventilerna. Föra ägaren sa innan jag köpte motorn att toppen var renoverad. Kan de vara något där? så får be någon göra en stor koll på motorn