280 se med insrøyting bruker alvorlig mye bensin

W 108/109 1965-1972

280 se med insrøyting bruker alvorlig mye bensin

UNREAD_POSTav dunk » 2012-03-18, 22.22.19

w 108. 1970. mod. 280 se motor montert i en pagode. men den får alvorlig mye bensin virker det som.
Kunne sikkert trengt seg en god justering av insprøytningen.
hvordan gjør man dette?
hvem justerer disse insprøytnings pumpene??
kan den justere uten at den står i motoren?
dunk
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-04-19, 16.25.35

Re: 280 se med insrøyting bruker alvorlig mye bensin

UNREAD_POSTav fullboost » 2012-03-31, 19.11.03

Det är en svår fråga. Och vad anser man som mycket hög bränsle förbrukning? dem pumparna är oftast sönderstyckade av folk som inte kan dem och. Sätterigång. Att börja mecka på oftast. Helt fel ställen det är svårt att ställa dem tillrätta sen efteråt. Man tar bort pumpen. Betalar massa pengar ihopp att det ska bli bra men är själv tveksam till det där . Ta bort den och konvertera elektronisk bränsle styrning istället. Blir garanterat billigare och motorn därefter bättre och på alla vis en bättre körbarhet . Pagodan 280SL som vi konvertera om blev som en ny motor. Och. Drar lite soppa även överlag mycket trevligare att köra. Men det är jag det som skulle gjort så fast vill man prompt hålla sig till orginal så får man mecka resten av livet med nåt som aldrig kommer bli som förr . Det är
Min personliga upplevelse .
450SLC 5.6 dubbel turbo 803hp
fullboost
 
Inlägg: 206
Blev medlem: 2010-03-18, 02.53.15
Ort: Strängnäs


Återvänd till W 108/109

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron