230:6 motor kompakt, nu med video

Annonsera ut MB-delar

230:6 motor kompakt, nu med video

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2011-10-01, 21.11.34

Fungerande 230:6 motor säljs, startar, fungerande autochoke, kommer från en 1970 års kompakt, går på alla cylindrar, visst ventillyfts tick vid kallstart, men slutar ganska fort,
Enkelförgasare, 120 hästar.

(bilen den sitter i är förhållandevis frisk, tyg och annat på säten ser bra ut, bra skärmkanter mm, ser ut att vara lagad i dörrar, men överlag en vettig kaross, inte för att jag säljer bilen, men skicket på bilen motorn sitter i kan säga en del om hur motorn behandlats. 4 ägare innan mig, varav den 4e ägde bilen en månad, och fick den i present som en fyllegrej.

sitter i bil så den går fint att starta och provköra, (tills jag eventuellt snor bakaxeln iaf)

bud eller delbetalning/betalning med byte går fint.
kräver inga stora valörer för den, för mig är den i okänt skick, den går fint men jag är mest glad om den kommer till användning.

film på Youtube, ursäkta extremt skakig filmning, kallstartad, och sedan halvaggresiv körning för att få varm den.
http://www.youtube.com/watch?v=znLnT3QWRM0

finns i göteborg-mölndal
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

Re: 230:6 motor kompakt, nu med video

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2011-10-22, 13.47.42

har alltså ingen som helst användning av den, och kommer aldrig ha, diesel hela vägen.

bara sådant som förgasare/startmotor och annat gissar jag är bra att ha. om nu någon använder en 230:6a.

kommer någon och hämtar den för i princip skrotpengen så är den er.
typ en eller två stockar grovsnus
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

Återvänd till MB delar säljes