190E EXTREMT Svårstartad vid minusgrader.

1982-1993

190E EXTREMT Svårstartad vid minusgrader.

UNREAD_POSTav kokonuutE200 » 2014-01-14, 16.32.10

Köpte mig en 190e 93a i höstas.
Nu när vintern krupit sig på i Skåne så märker jag att när det är minusgrader ute så är bilen olidligt svårstartad. Första försöker så går den igång, sen dör den ut.
Sen försöker man starta igen så tänder den till men går inte igång.
Därefter får man kämpa hur länge som helst. Vrida om nyckeln, precis när den tänder till så får man vrida om igen och hålla på så allt från 5 minuter till 15-20 minuter.

Sen går den igång, men då får man inte röra gasen för då dör den.

Dock hann batteriet ta slut igår morse så nu är jag mer trött på skiten än innan.
Om det nu är möjligt. Provade byta OVPrelät till ett bättre begagnat. Men det blev nog inte så mycket skillnad.

Kan de va kallstartsventilen som spökar eller vad?

Ytterst tacksam för ideer :)
kokonuutE200

Re: 190E EXTREMT Svårstartad vid minusgrader.

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2014-01-14, 16.50.39

kokonuutE200 skrev:Köpte mig en 190e 93a i höstas.
Nu när vintern krupit sig på i Skåne så märker jag att när det är minusgrader ute så är bilen olidligt svårstartad. Första försöker så går den igång, sen dör den ut.
Sen försöker man starta igen så tänder den till men går inte igång.
Därefter får man kämpa hur länge som helst. Vrida om nyckeln, precis när den tänder till så får man vrida om igen och hålla på så allt från 5 minuter till 15-20 minuter.

Sen går den igång, men då får man inte röra gasen för då dör den.

Dock hann batteriet ta slut igår morse så nu är jag mer trött på skiten än innan.
Om det nu är möjligt. Provade byta OVPrelät till ett bättre begagnat. Men det blev nog inte så mycket skillnad.

Kan de va kallstartsventilen som spökar eller vad?

Ytterst tacksam för ideer :)

utan att ha bråkat med de bensinarna (eller insprutare överhuvudtaget) så låter det ju spontant som att den inte har någon choke/kallstartmekanism som fungerar.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

Återvänd till W 201 190-klass