Avgassystem från Raka-Rör

W 120/180/121 190,219,220a,220s,190SL
1953-1962

Avgassystem från Raka-Rör

UNREAD_POSTav immelmann » 2009-11-01, 21.06.37

Hej!

Är någon här som har erfarenhet av avgassystem ifrån Raka-Rör till veteran mercor?
Jag tvekar mellan det och att köpa ett vanligt. Priset är ungefär detsamma. Jag skall inte byta främre röret. Bara mellan och bakre dämparen.

MVH
immelmann

Re: Avgassystem från Raka-Rör

UNREAD_POSTav Mr-oline » 2010-11-28, 03.57.29

Jag svarade på den andra tråden tidigare. Mitt system var för kort. Det passade inte mitt på, ca 10 cm för kort. Jag tycker att de inte var så sugna på att hjälpa mig så jag hade nog inte handlat av dom fler gånger. Jag klantade till det och drog av mitt grenrör. jag har två förgasare på min Ponton och korkad som jag var drog jag bara åt grenröret. Detta passade inte då den som tillverkat det inte kapat på rätt ställe. Jag fick köpa nytt grenrör och jag kontaktade Rakarör. De ville att jag skulle hälsa på hos någon lokal bysmed i Umeå för att få hjälp med detta. Inget att skicka tillbaka så skickar vi rätt till dig och vi (Rakarör) bråkar på tillverkaren. Trisst attityd.

Handla av någon som ger dig bra hjälp när du får problem.

Janne
Mr-oline

UNREAD_POSTav immelmann » 2010-11-28, 18.24.31

Mr-oline skrev:Jag svarade på den andra tråden tidigare. Mitt system var för kort. Det passade inte mitt på, ca 10 cm för kort. Jag tycker att de inte var så sugna på att hjälpa mig så jag hade nog inte handlat av dom fler gånger. Jag klantade till det och drog av mitt grenrör. jag har två förgasare på min Ponton och korkad som jag var drog jag bara åt grenröret. Detta passade inte då den som tillverkat det inte kapat på rätt ställe. Jag fick köpa nytt grenrör och jag kontaktade Rakarör. De ville att jag skulle hälsa på hos någon lokal bysmed i Umeå för att få hjälp med detta. Inget att skicka tillbaka så skickar vi rätt till dig och vi (Rakarör) bråkar på tillverkaren. Trisst attityd.

Handla av någon som ger dig bra hjälp när du får problem.

Janne

Köpte nytt avgassystem från Niemöller (bakre och mitten) + gummibussningar till bärarmar bak. Det blev en låda på 14 kg som blev transporterad fram till min dörr för 25 Euro!

Håller på att byta dessa bussningar och passar på då att samtidigt byta avgassystem. Fått väck höger sida och kan konstatera att den har en gång i tiden lossnat från bottenplattan och skrapat i vägen. Skall sätta i ny dämpare också.
immelmann

UNREAD_POSTav sl500 » 2010-11-28, 21.38.02

för mig gäller endast plåt inget jäkla rostfritt smeck som avger helt fel ljud
låter ju som häxpiper........ :mrgreen:

sylwe
Användarvisningsbild
sl500

Återvänd till Bulle Ponton