Ogstad skrev:Hej,
Jag har en W211 E320 - 03 bensin som jag nu har ägt ett bra tag. För några månader sedan bytte jag det främre batteriet då det lös en lampa i instrumentpanelen att det hade uppståt ett fel. Först antog jag att det var det stora batteriet som det var fel på men efter gjorde en research så visade det sig att det var det lilla batteriet.
Nu till problemet. I förrgår var jag ute och åkte och efter ett tag på vägen började ABS och ESP lampan lysa, så jag åkte hem. Idag prövade jag bilen för att se om felet fortfarande fanns kvar. Jag körde ca 15 min på motorväg och helt plötsligt dök felet upp igen.
Är det någon som vet vad problemet kan vara?
Hur ska jag gå tillväga för att slippa ta in den på en verkstad och bli ruinerad...
/O
swampmonkey skrev:nu är din bil tokmassa generationer nyare teknikmässig, men är väl åtminstone en början.
Marie skrev:swampmonkey skrev:nu är din bil tokmassa generationer nyare teknikmässig, men är väl åtminstone en början.
Och nyare innebär i detta sammanhang också väldigt mycket känsligare...
ASR eller än värre ESP larmar långt tidigare än vad rena ABS-system gjorde.
Är det inte fel dimensioner på däcken (och rätt tryck i däcken), så finns det nog ingen annan råd än att koppla upp bilen mot en servicedator och läsa av felkoderna.
Återvänd till W 211/212 E-klass
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst