[/url]
[/url]Lofqvist skrev:Nä hur tänker du nu, jag har ingen "polisbil". Men om "Jonas63" har en sån borde han
väl ha sett stänkskydden? Eller demonteras de när bilen civiliseras?
Dumt i så fall. Polisen måste kanske spara och återanvända ?
/Åke
osla skrev:Lofqvist skrev:Nä hur tänker du nu, jag har ingen "polisbil". Men om "Jonas63" har en sån borde han
/Åke
kölis menade nog att modellen har sålts som polisbil
Kölis skrev:osla skrev:Lofqvist skrev:Nä hur tänker du nu, jag har ingen "polisbil". Men om "Jonas63" har en sån borde han
/Åke
kölis menade nog att modellen har sålts som polisbil
Ja det finns ju en anledning till att det är dåligt med svar på frågorna ibland med såna svar. Det finns ingen Volvo V70 eller XC70 som har det som original, men det finns som ett tillbehör/option efter krav från Polisen för deras bilar vad gäller utrustning och anpassning till att vara en av världens bästa Polisbil som många andra länder köper, Volvo XC70.
Även MB E Polisbilarna har det men dom kroknade tyvärr i ett mycket tidigt stadium då man hade "provköpt" ett antal pga konkurrenslagen. För låga, fastnade överallt (inte pga stänkskydden). Bromsarna var slut efter 14 dagar då de var undermånliga, man pratade om att sätta dit AMG bromsar men det var lite sent påtänkt.. Sen alla andra fel bilen visar upp efter ett tags tufft användare plus en prislapp på över miljonen rustad och klar. Dessutom för låg för att springa ut och in i ett antal gånger varje arbetspass med 20 kilo utrustning utan att få ont i ryggen. Dessutom få plats 190cm 100kilo vältränad Polis med all utrustning.
Långt utlägg över ett stänkskydd typ..
Återvänd till W 211/212 E-klass
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst