lillflingan skrev:Hej. Hur många av er som läser detta har INTE Mercedes-Benz Försäkring? Jag kollade på compriser (halvförsäkring) och konstaterade att under exakt samma förhållanden hade Länsförsäkringar Sthlm 300 billigare i månaden i försäkringspremie. 1000 kr i självrisk vid sabotage eller krock med djur och 75% av hyrbil (eller 100 spänn om dagen). Alla andra saker gällande halvförsäkring är dom samma. MB tar 10100 och Länsförsäkringar Stockholm 7283. Jag har bilen ute på flerbilsparkering under bar himmel och då får jag kryssa i "på gatan". Bor kanske eventuellt i en dålig förort, -vet inget om det. Jag undrar över detta med försäkring av ny bil och detta med de olika alternativen. Vad tycker ni?
bullmerca skrev:lillflingan skrev:Hej. Hur många av er som läser detta har INTE Mercedes-Benz Försäkring? Jag kollade på compriser (halvförsäkring) och konstaterade att under exakt samma förhållanden hade Länsförsäkringar Sthlm 300 billigare i månaden i försäkringspremie. 1000 kr i självrisk vid sabotage eller krock med djur och 75% av hyrbil (eller 100 spänn om dagen). Alla andra saker gällande halvförsäkring är dom samma. MB tar 10100 och Länsförsäkringar Stockholm 7283. Jag har bilen ute på flerbilsparkering under bar himmel och då får jag kryssa i "på gatan". Bor kanske eventuellt i en dålig förort, -vet inget om det. Jag undrar över detta med försäkring av ny bil och detta med de olika alternativen. Vad tycker ni?
Ring dem! Går alltid att förhandla.
Återvänd till W 211/212 E-klass
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst