In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Hej på blir inte klok på min bil har haft konstant krånglande Adblue på min bil har väl plöjt ner 20-25k och fortfarande bråkar det. Jag har snart bytt ut allting tankvärme nox sensor injektor nozzle var in till Mercedes Visby fredags förra veckan fick felkoderna släckta så kunde åka och besikta. Det höll tills kväll då jag åkte en sväng på några mil doseringspumpen lämnar 4,9-5 bar konstant. Jag har en skaplig felkodsläsare som jag kan läsa av värden i realtid och spela in vilket jag faktiskt gjorde när felet uppstod här kommer lite bilder från tillfället innan och efter SES lampan tändes ..bilen har gått 24k mil och sen det första felet som uppstod då det smälte hål i slangen till nozzleln och tills nu så talar vi ca 250 mil max..misstänker att noxsensorn som är orginal och bytt hos Mercedes är felaktig då jag har mycket taggiga värden har inget läckage på systemet..felet uppstod vid normal körning i ca 100km/t