Värme/kyla problem ?/ Lossa AC-Panel samt stereo?

1997-2002

Värme/kyla problem ?/ Lossa AC-Panel samt stereo?

UNREAD_POSTav U.S » 2011-05-24, 10.56.59

Lägger till en del till tråden. Ursprungsfrågan är sista stycket.

Jag har kommit fram till att det är felkopplat vid tempreglagen. Jag behöver ha loss AC-panelen för att komma åt och koppla om.
Tänkte även byta lampor till fläktvred och lägesvred till luften. Har också en knapp på steron som inte går att trycka på, vill därför ha bort den med.

Till detta kommer att kompressorn till AC:n har skurit så håller på att byta den.
Har fått den tömd och fått låna en beg. kompressor. Blir nog en ny rem och en ny spännrulle samtidigt.

Har problem med reglagens funktion, tror jag? Ställer jag bägge lika så blåser det varmt på ena sidan och kallt på andra. Känns som det tar lång tid innan den reagerar på inställningen? Är det några kända vanliga problem på dessa bilar?
E55 AMG -00
U.S

Re: Värme/kyla problem ?/ Lossa AC-Panel samt stereo?

UNREAD_POSTav U.S » 2011-06-17, 11.55.23

Har nu löst demonteringen.
Problemet med värmereglagens omvända funktion går inte att härleda hit. Jag har även provat att byta ut panelen men även den ger fel verkan på reglagen.

Positivt var att jag hittade två kablar som inte var inkopplade. Den ena skulle in på baksidan av stereon och styr Nav och Cd som nu fungerar.

Negativt är att jag inte vet vart den andra ska? Plats för 4 flata stift ett med ström.
En tunn kabel är rosa vilket brukar ha med hastighetssignal att göra?
Jag saknar funktion på farthållaren när jag trycker in knappen så den orangea lampan lyser. Skulle den lösa kabeln kunna ha med detta att göra?
E55 AMG -00
U.S

Återvänd till W 208 CLK