Kölis skrev:Det låter som att det skulle vara fel på modulatorn. Ta en vaccumpump och sätt på slangen/röret till den. Får du inte upp något vaccum så är det antingen fel på slangen eller så ham membramet gått sönder i modulator och då kan motorn suga i sig automatlådsoljan. Bara att byta i det läget.
Sleeper skrev:Kölis skrev:Det låter som att det skulle vara fel på modulatorn. Ta en vaccumpump och sätt på slangen/röret till den. Får du inte upp något vaccum så är det antingen fel på slangen eller så ham membramet gått sönder i modulator och då kan motorn suga i sig automatlådsoljan. Bara att byta i det läget.
Utmärkt idé det där med vakuumpump.
Ska först kolla så slangen sitter på som den ska och gör den det blir det att införskaffa en vakuumpump för vettigt pris. Några förslag här?
Ann-Britt skrev:Dosan till moduleringstrycksdosan är justerbart med en liten nyckel i mitten på dosan under gummihatten. Dra ut nycklen en aning och justera. Vid justering mäter man trycket med en manometer på pluggen alldeles intill dosan. Man kan testa med att justera lite på nycklen , åt vänster om du vill minska hårdheten på växlingen. Tänk dock på att om du minskar för mycket finns risk att lådan slirar sönder bromsband.
Sleeper skrev:Vart köper jag en ny gummihatt? Finns ingen mercedesåterförsäljare i närheten av mig...
Marie skrev:Sleeper skrev:Vart köper jag en ny gummihatt? Finns ingen mercedesåterförsäljare i närheten av mig...
Det finns det ju!
Motorcentrum i Markaryd. Där skickar de säkert dessutom den på postorder om du frågar snällt.
Marie skrev:Det skulle vara kul!
Sleeper skrev:Marie skrev:Det skulle vara kul!
PM .
Marie skrev:Sleeper skrev:Marie skrev:Det skulle vara kul!
PM .
Tack!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst