På G med biodieseln nu igen

Håller du på med renovering, eller hört talas om nån trevlig träff, berätta gärna.
bilder får laddas upp på extern sida, och sedan länkas hit, den inbyggda bildhanteraren fungerar INTE

På G med biodieseln nu igen

UNREAD_POSTav Palten » 2016-02-26, 20.14.49

Skönt med att köra diesel då man gör egen biodiesel kostnad ca 5:- / lit och bara av hög kvalitet.
Kan köra ned till minst 20 minus utan motorvärmare och hur länge är det så kallt i mellan Sverige men låter bilarna stå inne i värmen när jag ändå har varmt i verkstaden och garaget under huset.
Lilla mercan tar max 0,5 liter milen 2,50:- milen Viton med last och 110 120 km/tim ca 0,8 Golfen tog 0,5 Passaten TDI 0,6 riktigt skönt när man kommer billigt undan.Skall bli skönt när Cheva vanen är klar då jag satt i en V8 diesel och kanonkomfort dock så kommer jag att sälja min Cheva pickis som är en 6,5 TD 4x4 som bara skall lackas innan jag säljer den Påkostad enorma pengarna på Chevorna så jag räknar att ta igen pengarna på att köra på biodiesel.Bensin kört jag bara jänken på och så skall det förbli.
Några fler som gör egen biodiesel på detta forum hör gärna av er.
Palten

Re: På G med biodieseln nu igen

UNREAD_POSTav Jocke86 » 2016-09-04, 15.25.45

Hej
Jag gör ingen biodiesel, men undrar däremot vad du utvinner din biodiesel ur.

Jag kan bara tipsa om förvärmare till dieseln om du mot all förmodan skulle få problem i kyla.
Jag har min vid bränslefiltret i motorutrymmet, ca 500 mm innan högtryckspumpen, som kallast har jag gjort kallstart utan motorvärmare i 27 minusgrader. :)
Jocke86

Återvänd till Något på gång?