av Kölis » 2012-11-16, 21.54.36
Jag var där idag och även om det var lite dyrt (190:-) så var det värt pengarna. Bara att få provsitta en ny "måsvinge" och en Fisker var värt pengarna!
Det fanns en massa underbara gamla sport och racingbilar som Ford GT40 mm. Mercedes Benz Sverige hade en lagom stor och inte braxig monter. Något som troligen föll publiken i smak men där man ändå hade lyckats med en bra mix av de nya "värsting modellerna" och de för det vanliga fotfolket, snyggt jobbat!
Klubben hade nog en av de bästa montrarna med ett eget rum, Snickeriet. Där fanns Ewys 220SE, Patentwagen samt ett flertal cabbar, 300SL, 190SL, Pagoda mm. Man visade film och hade fina och snygga broschyrer. Även om jag är lite partisk så var det nog den bästa klubbmontern följd av Racer Historiska Klubben som också hade riktiga godingar i sin monter.
Jag vill rikta ett stort tack till de i klubben som jobbar där helt ideellt under mässan!
W124 300E 4-matic mörkröd med beige helskinn 1988. W211 E500 2003 Avantgarde silver/guld med benvit helskinn.