Är det ok att skapa en personligt utseende på en Mercedes?

Håller du på med renovering, eller hört talas om nån trevlig träff, berätta gärna.
bilder får laddas upp på extern sida, och sedan länkas hit, den inbyggda bildhanteraren fungerar INTE

Är det ok att skapa en personligt utseende på en Mercedes?

UNREAD_POSTav Gäst » 2009-01-28, 17.18.25

Hejsan!
Är en glad Mercedes Benz 190D 2,5 Turbo /1992 ägare! Har skapat ett personligt utssende på bilen. Är det ok att gör detta? Har sparat alla orginal delar så att bilen går att återställa på mycket kort tid. De flesta delarna är faktiskt extra tillbehör om man tittar i t.ex. Philipson Bil AB:s katalog: Mercedes Tillbeör Aug-90. Något extra tillbehör kommer från någon "större" Mercedes modell. Det enda som inte skulle vara Mercedes orginal är fälgarna. Med de togs från en MB 350 SL. Att jag lät lakera dem röda beror dels på att kromet var i mycket dåligt skick. Samt att jag hade en leksaks Mercedes SSK 1928 som barn med detta färgval på fälgarna. Det hela är en test på hur det skulle ta sig i uttryck på en mordern Mercedes. Är det alldeles för uppkäftigt? Det är roligt det där med Mercedes bilar. Det finns ett talesätt som säger "Att ju äldre en man blir dess så dyrare är leksakerna"!
Må så gott!
B.Roger Strömborg
Medlem 2616
Gäst

UNREAD_POSTav 230.6-75 » 2009-05-20, 07.21.39

Hela frågan är för mig konstig? Självklart får man det. Din bil är f.ö jättefin, en blickfångare, vilket den inte varit om den varit orginal.

Det är dags att strunta i alla besserwissers och följa sitt hjärta.
230.6-75

Re: Är det ok att skapa en personligt utseende på en Mercede

UNREAD_POSTav Gäst » 2009-05-28, 13.20.43

[quote="Anonymous"]Hejsan!
Är en glad Mercedes Benz 190D 2,5 Turbo /1992 ägare! Har skapat ett personligt utssende på bilen. Är det ok att gör detta? Har sparat alla orginal delar så att bilen går att återställa på mycket kort tid. De flesta delarna är faktiskt extra tillbehör om man tittar i t.ex. Philipson Bil AB:s katalog: Mercedes Tillbeör Aug-90. Något extra tillbehör kommer från någon "större" Mercedes modell. Det enda som inte skulle vara Mercedes orginal är fälgarna. Med de togs från en MB 350 SL. Att jag lät lakera dem röda beror dels på att kromet var i mycket dåligt skick. Samt att jag hade en leksaks Mercedes SSK 1928 som barn med detta färgval på fälgarna. Det hela är en test på hur det skulle ta sig i uttryck på en mordern Mercedes. Är det alldeles för uppkäftigt? Det är roligt det där med Mercedes bilar. Det finns ett talesätt som säger "Att ju äldre en man blir dess så dyrare är leksakerna"!
Må så gott!
B.Roger Strömborg
Medlem 2616[/quote]

Hoppas du skojar med mig, din bil är bland det fulaste jag någonsin sett! En skam för mercedes!
Gäst

UNREAD_POSTav swampmonkey » 2011-08-09, 21.01.36

Gäst skrev:
Anonymous skrev:Hejsan!
Må så gott!
B.Roger Strömborg
Medlem 2616

Hoppas du skojar med mig, din bil är bland det fulaste jag någonsin sett! En skam för mercedes!

Snarare är ett sådant där gästinlägg en skam på ett mercedesforum, känner du för att spy galla kan du ju åtminstone göra det från ett riktigt konto och stå för vad du tycker.

either way, trådskaparen ska nog inte bry sig om vad andra tycker, det är ju din bil, och då ska du ju bannemig göra vad du vill med den, nu har jag inte sett den.

Jag är 21, och har nu både en w124 och en w115, så jag hoppas att talesättet "Att ju äldre en man blir dess så dyrare är leksakerna" är en sanning med modifikation, annars bör jag nog börja studera till något riktigt välbetalt, annars kommer det här inte hålla :)
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

UNREAD_POSTav Stjärnskådarn » 2011-08-29, 22.21.43

Oj! Nu blev det liv i den här gamla tråden. Jag har utrustat mina gamla w124:or med tidstypiska tillbehör (tex jalusi på bakrutan och fula fälgar) det är väl helt ok? Man ska väl ha lite kul på vägen och folk kanske blir lite nostalgiska när dom ser det härliga 80-90 tals stuket dyka upp igen.
Det är väl lika med kläder.. Va det verkligen snyggt med utsvängda byxben? De jävla skiten fastnade bara i kedjan på cykeln vilket resulterade i en snygg vurpa, tyckte kompisarna. Nä, häng på en massa skit på bilen och var nöjd med livet. Strunta i vad andra tycker och va dig själv. Psykolog snack! Seriöst ? :roll:
Stjärnskådarn

Återvänd till Något på gång?