Stranna skrev:R står för ROADSTER och C för COUPÉ. Mer om detta kan du läsa på http://sv.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_R107
(Om man är riktigt petnoga, så finns egentligen inte W107, men det är en benämning som ändå ofta används.)
Om man jämför med 123-serien så finns där W123 (Sedan), C123 (Coupé), S123 (Kombi), V123 (Lång) och F123 (Special -Ambulans etc).
Jörgen skrev:Hej Hasse
W107 finns inte.
107 var internbeteckningen hos Daimler-Benz när man i mitten av 60-talet började file på en efterföljare till R113 (även kallad Pagode). Först kom R107 som är en Roadster (R) som den du har. Sedan kom C107 som är en Coupé och kom till att heta SLC.
Hela denna serie heter R/C107 och byggdes från 1971 till 1989.
Sammanfattningsvis:
R107 = SL (Roadster), (1971-1989), Produktion: 237.287 Styck
C107 = SLC (Coupè), (1974-1981), Produktion: 62.878 Styck.
Betr. gummimattor till R/C107 har jag aldrig sett originala mattor och dom finns inte i dag i tillbehörslistan. De enda som finns i dag är Velourmattor och Ripsmattor och då endast i svart.
Hoppas detta har hjälpt dig lite i dina funderingar.
Tackar för denna utförliga förklaring. Man lär sig något nytt varje dag![]()
http://www.107sl-club.de/
celberg skrev:Det här med bilder är inte så svårt som det verkar, men det gäller att följa ett mönster. Det finns en instruktion på hur man kan göra om du följer länken nyttiga-tips-och-lankar-till-d-o-t4040.html och går en bit ned på sidan.
Hasse Öland skrev:celberg skrev:Det här med bilder är inte så svårt som det verkar, men det gäller att följa ett mönster. Det finns en instruktion på hur man kan göra om du följer länken nyttiga-tips-och-lankar-till-d-o-t4040.html och går en bit ned på sidan.
Hej
Har tittat på dessa instruktioner och jag lägger nog ner det. Blir trött bara jag läser igenom det men tack i a f. I andra sammanhang så räcker det med ett klick och med dagens teknik borde det inte vara svårare en så här heller:?:
Kölis skrev:Hasse Öland skrev:celberg skrev:Det här med bilder är inte så svårt som det verkar, men det gäller att följa ett mönster. Det finns en instruktion på hur man kan göra om du följer länken nyttiga-tips-och-lankar-till-d-o-t4040.html och går en bit ned på sidan.
Hej
Har tittat på dessa instruktioner och jag lägger nog ner det. Blir trött bara jag läser igenom det men tack i a f. I andra sammanhang så räcker det med ett klick och med dagens teknik borde det inte vara svårare en så här heller:?:
Tack Hasse! Håller med dej fullkomligt.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst