kalle59 skrev:Har du tagit kompprov?
Sorgebarnet på dom där motorerna är ofta förgasaren eller förgasarna, inte vem som helst kan längre justera dom optimalt så är det kanske så att någon varit på och skruvat kan felet ligga där.
//Kalle
sl500 skrev:billigare byta motor eller mb verkstad i högdalen
kalle59 skrev:Felsökning på verkstad känns som att kasta pengar i sjön eftersom det är en gammal bil, dom flesta verkstäder idag bedriver ju affärsverksamhet och ska tjäna pengar så det kan bli väldigt dyrt.
Har han inga kontakter med någon som är lite bilkunnig?
kalle59 skrev:Oj då, men då måste dom väl ha kommit på var felet ligger, bränslesidan eller tändningssidan och som sagt, ett kompprov visar om det ens är någon ide att felsöka utan att lyfta på toppen.
//Kalle
Starstruck skrev:kalle59 skrev:Oj då, men då måste dom väl ha kommit på var felet ligger, bränslesidan eller tändningssidan och som sagt, ett kompprov visar om det ens är någon ide att felsöka utan att lyfta på toppen.
//Kalle
De verkar inte ha kommit på det, men om de kollade kamaxeln bör de ha lyft på topplocket. (Reservation för att jag inte är kunnig på motorer, men det har ni nog redan räknat ut.)
Jag har mailat några verkstäder och avvaktar deras svar.
sl500 skrev:Starstruck skrev:kalle59 skrev:Oj då, men då måste dom väl ha kommit på var felet ligger, bränslesidan eller tändningssidan och som sagt, ett kompprov visar om det ens är någon ide att felsöka utan att lyfta på toppen.
//Kalle
De verkar inte ha kommit på det, men om de kollade kamaxeln bör de ha lyft på topplocket. (Reservation för att jag inte är kunnig på motorer, men det har ni nog redan räknat ut.)
Jag har mailat några verkstäder och avvaktar deras svar.
för att se kamaxeln räcker det med att ta av ventilkåpan,
är de väldigt fin så det är värt att lägga ned ngt. jobb på den
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst