Gott slut, ingen god början!!!

Övrigt
Här har vi fri diskussion inom rimliga gränser.
Lämna gärna synpunkter på
forumet.
Alla förslag är välkomna

Gott slut, ingen god början!!!

UNREAD_POSTav Jerka126 » 2011-01-01, 18.59.45

Hej, önskar er alla en god fortsättning. För min egen del firades det nya året in med goda vänners sällskap, god mat och dryck. Mindre glad blev jag imorse när jag kom ut på min parkering och upptäckte en kvarleva ifrån en raket iform av en ganska grov pinne som låg bredvid min bil. Dessvärre hade denna pinne slagit ner och orsakat en bula i min motorhuv. Man vet ju att det tyvärr är sånt här som kan hända men det är ganska tråkigt ändå. Visst, bilen är en 124a 200 av 89 årsmodell och har väl inget värde direkt men den är jättefin och den får service, omtanke och puts. Min fråga är, kan man på något sätt knacka tillbaka denna hemska bula själv med någon finurlig teknik eller gör jag bäst i att ta den till en plåtslagare? Har haft denna vagn i 5 år nu och jag har aldrig varit så nöjd med en bil någonsin. Trots en nästan overklig vinter med nästan 30 minusgrader här i skåne så startar den oklanderligt varje morgon och en sådan bil skall bevaras och behållas!!!!!

Mvh j.
Jerka126

Re: Gott slut, ingen god början!!!

UNREAD_POSTav kalle59 » 2011-01-01, 19.05.56

Hej och detsamma
Det finns ju en ganska bra teknik för just såna trista skador, kolla på nätet efter nån firma som tar ut bucklor med sk massageteknik, det finns en hel massa filmer på youtube som illustrerar tekniken ifall du är intresserad av att se hur det går till, sök på "dents"
jag tror det brukar kosta runt 800 spänn för första bulan men det kan ju variera, att ge sig på en sån där skada själv brukar dessvärre oftast förvärra den redan befintliga bulan om man inte är väldigt duktig.
Mvh Kalle
Medlem 2077

Mercedes Benz 240 D 3.0 1975
Audi 100 2.3 Quattro 1991
kalle59

Återvänd till Fri diskussion