av fullboost » 2011-02-06, 00.47.39
ett litet tips eller råd kallas vad som helst ,, men att trimma en sån motor med K-jet är lika med att kasta pengarna i sjön då det är kört för K-jet sätter stop för sånt vittsen med att *trimma** är att kunna förbränna mer bränsle i proportion till ökad mängd luft MEN då Kjet inte känner av någon skillnad i luft densitet /temp eller att motorns fyllnadsgrad har ökat kommer du aldrig få mer effekt eller nånting som skulle vara värt dem pengarna så länge du inte kör med ett elektroniskt sprut och tändning, DÅ först kan du optimera för den ökade bränsle/luftmängden kammarnas ändrade tider etc etc, sen antar jag att kammarna blir lite stöddigare och då kommer din tomgång bli som motorn har fått döds ryckningar och hoppa och studsa på tomgång med riktigt skojig CO på runt 7-9 tack vare att vacuumet sjunker vid såna sugtrim på tomgång specielt. så du skulle aldrig kunna besikta den heller. varför säger jag det här jo för jag har vart med om alldeles för många som har kommit till mig och haft skrotnings tankar efter dem blvit lovad det ena o andra. det går med K-jet att få ut mer effekt då endast med modifiering som gnista bränsle huvet eller sänka styrtrycket men glöm kör barheten därav problem trotts allt. så endast elektroniska sprut klarar radikala kammar med overlap osv som sänkt vacuum blir följden på det. vill bara inte att du ska hamna i ded end läge. Mvh Robban
450SLC 5.6 dubbel turbo 803hp