Jo, jag har fått de där mailen också...
Jag kan säga att ingen i styrelsen i MBKS vet nåt. Det första mailet hade hunnit komma före senaste styrelsemötet i Lund. Jag är ju inte med där, men träffade styrelsen vid det tillfället och tog upp just den frågan.
Som jag förstår (är dock inte säker på att jag fattat nåt...) har det skapats en parallell användare som ska kopplas till den ursprungliga användaren.
Sen är det nog tänkt att man ska logga in nånstans och då måste e-postadressen verifieras:
För att kunna logga in på applikationer i framtiden måste du först verifiera denna e-postadress.
"Googleöversättning av delar av texten i mailet: "På grund av detta kommer du att omdirigeras till sidan för e-postverifiering första gången du försöker logga in på din ansökan."
Det nya användarnamnet är ju en variant på det tidigare. Jag kan inte här återge hur jag bar mig åt eller var jag var nånstans, men på nåt sätt lyckades jag logga in och byta lösenord.
Jag har för mig att jag gick till MB Parts information, loggade ut och satte in det nya användarnamnet. Då var jag tvungen att använda det lösenord som var med i det andra mailet. Därefter byta till nåt som uppfyllde de krav som ställs på lösenord. Jag försökte omedelbart logga in, men då var det fel på lösenordet. Var tvungen att starta om webläsaren så funkade det.
Näri ni gör det här, var noga med att skriva upp alla lösenord och vilket som hör till vilket användarnamn. Det var helsnurrigt!
OBS ingen garanti att det funkar för er. Jag höll på ett bra tag innan jag hade tagit mig igenom...
Länk till Parts information:
https://login.mercedes-benz.com/?instan ... 723&dc=em2