Jurgen skrev:Har du nåt bra tips på däck Marie? Du har ju kört en del mil med w140:n, så jag antar ju att du avverkat en del däck med.
osla skrev:sommardäck kan man nog gå på billigare däck utan att det märks lika mycket som på vinterdäcken, mina sommardäck är c-däck från någon pickup som exempel, tror nog man kan köra på det mesta under sommaren
Marie skrev:osla skrev:sommardäck kan man nog gå på billigare däck utan att det märks lika mycket som på vinterdäcken, mina sommardäck är c-däck från någon pickup som exempel, tror nog man kan köra på det mesta under sommaren
Jag har då ännu inte hittat några C-däck med hastighetsindex på V eller däröver som det skall vara på en W140. Dessutom är W140 *väldigt* kinkiga på att däcken är korrekt balanserade.
Hittar en snut i Tyskland dig med för låg hastighetsklassning på sommarsulorna så blir det inte billigt...
osla skrev:det kan händaär ju inte såna farter på 250:in
Jurgen skrev:-Marie: Angående "facelift" fälgarna du nämnde, kom dom på senare årsmodeller av w140:n?
Marie skrev:osla skrev:det kan händaär ju inte såna farter på 250:in
Vad jag vet fanns aldrig W140 med någon 250-motor...
Jurgen skrev:-Marie: Angående "facelift" fälgarna du nämnde, kom dom på senare årsmodeller av w140:n?
osla skrev:Marie skrev:osla skrev:det kan händaär ju inte såna farter på 250:in
Vad jag vet fanns aldrig W140 med någon 250-motor...![]()
nu blev det fel här, menade förstås min w124 och inte en w140
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster