Nu behöver jag lite hjälp igen.Jag förlitar mig till detta forum då jag ej är Facebook användare.Men ibland börjar jag överväga Facebook bara för dom olika grupperna där som behandlar mercedes,jag har fått rådet av bekanta att du måste ju hänga med och skaffa Facebook men inte ännu har det blivit.
Men till problemet,jag har som sagt en mercedes 320ce årsmodell 1995 som gått ca 22000mil.Och kupefläkten har börjat låta mer och mer illa,kvittrar och gnisslar=mycket irreterande.
Och jag har varit på auktoriserad mercedes verkstad och fått prisuppgift med arbete,ny fläkt och 2 pollen/damm filter så ska det kosta strax över 8000kr.Jag skruvar inte heller själv så den kostnade får jag nog ta,men fläkten skulle bara den kosta nästan 5000kr.
Jag har nån form automatisk ac i denna bil,en hjul för att ställa in tempraturen sedan tror jag 6-7 knappar i rad till höger om hjulet och sedan 4 på höjden längst till höger.
När man letar på internat så hittar man ju billigare kupefläktar,inte original kanske men kan nog fungera bra ändå,både ifrån tyskland och svenska webb affärer.
Men till nåt som försvårar ytterligare så sa dom på mercedes att dom kunde inte med säkerhet säga vilken kupefläkt som sitter monterad i min bil trots regnummer för det 2 olika att välja på men att dom isåfall skulle ta hem den mest vanliga och sedan fick man se då man skruvade isär om det var rätt annars skruva ihop och beställa hem den andra modellen.
Så därför blir det ju ännu krångligare att beställa en kupefläkt över nätet själv,då jag inte vet vilken man ska ha.För på vissa ställen då man skriver in regnummer då kommer det upp vilken fläkt man ska ha men kan dom inte ens på mercedes säga vilken hur ska då ej auktoriserade reservdelsfirmor kunna rekommendera rätt fläkt.
Så vet nån hur man skulle kunna få veta exakt vilken fläkt man har bilen,typ med chassinummer osv.Kan mercedes ha kvar uppgifter vad som monterades i just min bil eller är det så krångligt.
Visst kan jag fara på mercevarkstaden och låta dom köra på 8000kr men jag tycker det är för dyrt,jag kan inte kosta på denna bil hur mycket som helst även om jag gillar den.Framför allt då det bara är en kupefläkt,skilland om det vore snygga fälgar eller nya stötdämpare eller nåt sånt som man får ut nån glädje av.
Tacksam för hjälp vart man hitta uppgifter vad som är monterat i min bil och eventuellt bra ställe att köpa reservdelar som en ny kupefläkt till bra pris.Pollen/damm filtren finns också på flera ställen men där skiljer det inte mycket i pris mellan eftermarknad och original.
Gott nytt år allihop!
Men