todde skrev:Jag tycker det är helt fantastiskt att kunna köra runt med hästtransport med en sex cylindrig bil och ha en förbrukning på 0.8-0.89. Jag bara ramlade över denna bil 300d 24v manuell 40 tusen mil. Rör inte oljan utan bara tuffar på. Ser kanske inte snygg ut behöver en ny höger skärm och lite kaross omvårdnad. Lycklig mercerdes ägare.
osla skrev:skulle tro att han menar att den inte tar olja, och det brukar dom inte göra heller. min 250 tar inte en droppe på 1000 mil, är samma nivå än som när jag böt olja
Jörgen skrev:osla skrev:skulle tro att han menar att den inte tar olja, och det brukar dom inte göra heller. min 250 tar inte en droppe på 1000 mil, är samma nivå än som när jag böt olja
Ja, det kan ju vara så som du och Anders säjer och då blir det "Lycklig Gubbe med snål bil".
Jörgen skrev:todde skrev:Jag tycker det är helt fantastiskt att kunna köra runt med hästtransport med en sex cylindrig bil och ha en förbrukning på 0.8-0.89. Jag bara ramlade över denna bil 300d 24v manuell 40 tusen mil. Rör inte oljan utan bara tuffar på. Ser kanske inte snygg ut behöver en ny höger skärm och lite kaross omvårdnad. Lycklig mercerdes ägare.
Det kallar jag: "Snål gubbe med snål bil". Bytt olja, då blir det "klok gubbe med snål bil".
Mvh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst