Har du inte något tändningslås-rattlås alls på bilen är det troligen lät och monter ditt ett har du dock ett tändningslås-rattlås utan nyckel så har du problem då måste du släpa ner ratten för komma åt att med en dreml och slipa upp koppan som håller tändningslås lås-cylindern på plats så du kan ta ur lås cylindern vira tändningslås till AC läget för sedan kunna ta bort rattlåset från ratten och kablarna bak på tändningslåset
dock när jag fundera på så måste du ha någon lösning där du inte har tändningslås-rattlås efter som du inte någon nyckel och vrida om med som låser upp ratt låset eller ett nyare tändningslås-rattlås där ratt låset låses upp med vakuum slang
om du har nyare tändningslås-rattlås kan du då se om tändningslås lås-cylindern vrids till AC läge så du kan köra in ett rätat gem eller ståltråd eller något annat lång och smalt före mål så du kommer åt lås delen som håller tändningslås lås-cylindern på plats så du kan skruva bort kåpan och ta bort lås-cylindern
här har du en beskrivning som hjälpte mig när jag inte kunde vrida om cykeln i min bil
http://benzbeat.blogspot.com/2011/06/w1 ... ng-to.html